Een maand in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Een maand in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Een maand in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!

Vandaag ben ik hier alweer een maand! Wat gaat dat snel zeg!
Ik heb het nog erg naar mijn zin en heb naar mijn idee ook al best veel gezien, we proberen ieder weekend ergens heen te gaan om meer van het land te kunnen zien.
Zo ben ik met 2 andere Au Pairs (Katie en Max) al naar het Kauri park geweest, dit is een mooi park in Auckland met bruggen en paden. Of tenminste.. dat had het moeten zijn want jawel.. wij kozen het verkeerde pad en kwamen in een jungle terecht (ja verdwaald raken, daar ben ik goed in!) en wij maar zoeken naar die mooie bruggen, tot we op een gegeven moment in iemands achtertuin terecht kwamen haha. We besloten om maar terug naar de auto te lopen aangezien het al best vroeg donker zou worden. Dat park moeten we dus nog eens over doen..
Verder was ik ook nog jarig hier, nou was dit voor mij niet vreemd omdat ik vaak op vakantie jarig ben, en dus ook niet thuis ben. Ik was jarig op een woensdag en moest dus gewoon werken, gelukkig kan ik daar ook een feest van maken! De kinderen hadden samen met Sasha (mijn hostmom) een taart gemaakt en versiert, deze was erg mooi geworden! En vooral ook erg lekker! Ze hadden tulpen voor me gehaald en Rose had een kaart voor mij gemaakt met een tekening en een tekst ‘happy birthday, I love you Jessica’ zo schattig!
En mijn ouders hadden mij een pakketje meegegeven die ik pas op mijn verjaardag open mocht maken, die stond dus al 3 weken naar me te loeren!! En ik kon hem niet stiekem open maken, want ze wilde het natuurlijk zien als we gingen Skypen haha, maar eindelijk, ik mocht hem open maken :D Het was een super mooie ketting met een lief kaartje!
Ik had die dag alleen Alex omdat ik Rose naar de pre-school had gebracht. Dus Katie en ik besloten dat we wel wat leuks konden gaan doen, we gingen naar een indoor playground die hier vlakbij is.
En om mijn verjaardag nog echt even te vieren ging ik die zaterdag met 6 andere Au Pairs naar Auckland City en gingen we daar naar een kroeg. Dat was een erg gezellige avond en mijn verjaardag is daarmee goed gevierd! Helaas is het openbaar vervoer naar mijn huis niet geweldig en ik van de bus naar huis nog eens 25 minuten moet lopen kwam ik rond 4.30 uur thuis. Was ik even blij dat ik net die dag oordoppen had gekocht zodat ik niet om 7 uur alweer gewekt zou worden!
Zondag had ik geen tijd om uit te rusten, want ik zou met Katie en Max naar one tree hill gaan. Dat is een berg waar je heel Auckland goed kan zien.
En toen kwam de gewone week er alweer aan.

Voor de gene die het leuk vinden om even te zien heb ik hier een overzicht van wat ik in een week doe
7.00 uur gaat mijn wekker elke dag en moet ik eigenlijk mijn bed uit om mijzelf klaar te maken, dit wordt meestal 7.20 uur wat betekend dat ik alles snel moet doen aangezien ik om 7.30 begin.
Maandag:
Kids gaan beide niet naar school en ik kan dus zelf bedenken wat ik ga doen. Meestal vinden de kinderen het fijn om een dagje thuis te zijn, dus gaan we koekjes bakken, spelen met de treinrails, kleuren en verven en spelen in de zandbak. Rond 16.30 uur komt Sasha thuis en ben ik vrij. In de avond moet ik altijd weer oppassen, maar de kinderen liggen dan al in bed
Dinsdag:
Kinderen gaan beide naar school, ik ontbijt met ze en zorg dat ze aangekleed zijn, haren borstelen en tanden poetsen en dan rond 8.30 uur rijdt ik ze naar school.
De rest van de dag ben ik vrij en komt de schoonmaakster, dus ik moet zorgen dat ik het huis uit ben. Gelukkig ben ik niet de enige Au Pair die dan een break heeft dus gaan we gezellig met z’n alle lunchen.
om 14.30 uur vertrek ik en haal in de kinderen op van school. Thuis even wat drinken met een snack en dan kunnen ze lekker spelen, thuis of in een speeltuin. Rond 16.30 uur komt Sasha weer thuis
Woensdag:
Deze dag gaat alleen Rose naar school dus ik zorg weer dat we kunnen vertrekken rond 8.30 uur. Meestal heb ik op woensdag een playdate met Katie (dus gaan we samen wat doen, of samen bij een van ons thuis zitten zodat de kinderen samen kunnen spelen)
Om 14.30 uur vertrek ik met Alex om Rose op te halen. Thuis weer wat drinken en een snack en weer spelen. Sasha komt weer rond 16.30 uur thuis.
Donderdag:
Net als dinsdag gaan beide kids naar school en heb ik tot 14.30 uur voor mijzelf.
Vrijdag:
Rose gaat naar school dus breng ik haar samen met Alex rond 8.30 uur weer. Daarna ga ik gelijk met Alex door naar de playgroup (dit is vanuit de organisatie) hier komen Au Pairs met kinderen onder de 5 jaar zodat de kinderen samen kunnen spelen en de Au Pairs elkaar leren kennen. Erg gezellig vind ik! Thuis samen met Alex lunchen en nog even spelen en om 14.30 uur weer zijn grote zus ophalen. Drinken, een snack en spelen tot Sasha weer thuis komt om 16.30 uur.

In de avonden eet ik eigenlijk altijd alleen, dit omdat de kinderen om 5 uur eten en dit zo chaotisch is dat ik liever even op mijn kamer zit of een rondje ga lopen. Matt en Sasha brengen samen de kinderen naar bed en eten zelf pas rond 8/8.30 uur. Ik eet dan meestal ergens in die tussentijd.
Verder ga ik meestal samen met Matt en Sasha even tv kijken en kletsen of ik ga wat drinken met een andere Au Pair.
En dan zit mijn werkweek er weer op en kan ik ‘uitrusten’ dat is meestal mijn plan maar daar heb ik geen tijd voor in het weekend haha die wordt helemaal vol geplant, gelukkig met allemaal leuke dingen!
Het is fijn om in de weekenden even niet thuis te zijn. Eventjes niet de kinderen om je heen.

En dan nog wat overige informatie
- Thee met melk en suiker drinken is hier normaal, ik heb het ook gehad en proef niet echt een verschil, maar vond het heel bijzonder toen ze de eerste keer vroeg of ik het met melk wilde haha.
- Kinderen kiezen zelf hun kleren en niemand maakt het wat uit hoe ze eruit zien, soms hebben ze de meest bijzondere combinaties aan. Ik vind het ideaal want dat bespaard een hoop discussies!
- Ook is het normaal dat kinderen buiten op blote voeten lopen (mijn kids doen dat gelukkig niet) maar ik kom er wel veel tegen op straat die dat doen.
- veel broodbeleg is hier niet, in Nieuw Zeeland is vegemite erg populair. Ik heb het geprobeerd maar bah.. wat is dat vies! Meestal eet ik toast met boter.
- Een hand geven bij eerste ontmoeting met iemand is ook niet iets wat ze hier doen. Ze zeggen gewoon hun naam en klaar.
- Ik heb nog geen deurbel gezien hier, het is kloppen op de deur.
- Pakketjes worden gewoon voor de deur neergelegd, geeft even aan hoe relaxt ze zijn, en kwa veiligheid kan dat dus waarschijnlijk ook.
- Ik begin eindelijk in te zien dat de auto’s ook aan de andere kant rijden als ik loop, dus dat ik eerst rechts moet kijken ^^

Ik voel me al helemaal thuis hier, en ben nog steeds super blij met dit gezin. Ze zijn super lief! Ook snap ik al wat meer van de treinverbinding en ik kan al veel plaatsen vinden zonder TomTom.
Ook vrienden maken gaat hier best makkelijk aangezien er natuurlijk veel Au Pairs in de buurt zijn, nou is het natuurlijk wel de truck om de juiste personen te vinden.
Ik denk dat dit wel weer even genoeg is voor deze keer. Er volgt weer een nieuw verhaal zodra ik weer wat meer heb meegemaakt.

Liefs Jessica

  • 23 Augustus 2014 - 12:46

    Ria:

    Hey Jessica, wat heb je weer een gezellig verhaal geschreven en wat heb je in een maand tijd al veel beleefd!!! Goed om te horen dat je het erg naar je zin hebt bij het gezin en dat je in je vrije tijd gezelligheid hebt aan de andere Au Pairs!!! En wat lees ik nu: heb je er nog een moeder bijgekregen??? En verdwalen zit waarschijnlijk in de genen, je vader en moeder hebben daar een verhaal over en als ik samen met je moeder op stap ben kunnen we er ook wat van!!!
    Je week indeling ziet er goed uit, alleen wel vroeg je bed uit hè!!! Een collega van mij heeft ook als Au Pair gewerkt maar dan in Amerika, ze heeft hier ontzettend veel van geleerd zegt ze en na al die jaren heeft ze nog steeds contact met ze!!! Ze is zelfs vorig jaar met haar gezin nog op bezoek geweest bij ze, dus wie weet hoe het bij jou gaat lopen!!!
    Jessica, veel succes verder en we spreken elkaar weer via de app, skype of facebook!!!
    Groetjes van ons uit Nibbik City en een dikke kus xxxRia

  • 23 Augustus 2014 - 18:03

    Serena:

    Super leuk zeg wa te daar allemaal doet. Ik ben blij dat je er zo naar je zin hebt!
    Dikke kus serena

  • 23 Augustus 2014 - 19:10

    Gerry:

    He Jessica.
    Wat fijn om te lezen dat je zo je draai gevonden hebt.
    Volgens mij ben je daar odd net zo relaxst als thuis.
    Je maakt best intensiefe dagen.en ik kan me zo voorstellen dat je dan even alleen wil wezen.
    En zeker zonder kinderen.
    Gezellig met een groep de kroeg in.geweldig dat dat kan.
    Zo zie je maar. De tijd gaat snel waneer je het naar je zin hebt.
    Leuk om je te volgen.blijven wij ook een beetje op de hoogte.
    Knuf van mij.xx

  • 24 Augustus 2014 - 19:07

    Els:

    Hoi Jessica,
    Geweldig weer je verslag , een maand gaat best wel gauw voorbij he
    mooi dat je het prima naar je zin heb.
    en succes verder.
    Groetjes van ons alle en een pootje van Dribbel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 10470

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: