Schoolholidays & trips - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Schoolholidays & trips - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Schoolholidays & trips

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heyy guys!

Sorry dat ik zo lang de tijd heb genomen om weer een nieuw verhaal te schrijven. Maar ik zal jullie nu weer op de hoogte stellen.

In het eerste weekend van september ben ik met Katie en Max naar Rotorua geweest, een plaatsje hier 3 uur rijden vandaan. Deze trip was totaal niet zoals wij wilde en ik zal er dan ook niet te veel over schrijven. We hebben er in ieder geval van geleerd!
Toen ik dit vertelde aan mijn hostparents, besloot mijn hostdad, Katie en mij mee te nemen naar hun huis in Taupo (ligt vlak naast Rotorua) en ons daar de leuke dingen te laten zien. Dit weekend was zeker geslaagd en we hebben erg veel lol gehad!
We vertrokken vrijdagochtend rond 10 uur. De ochtend was chaotisch omdat de kinderen ook mee gingen en al het speelgoed natuurlijk ook mee moest. Ze wilde het liefst gewoon het hele huis mee nemen.
Het was een lange rit daarheen, met veel plaspauze’s, een Mc donalds en een toycastle. Maar het regende toch de hele dag, dus geen probleem. Verder hebben we die dag niet veel meer gedaan, een beetje rondhangen met de kinderen en daarna zijn Katie en ik naar een restaurant gegaan om te eten.
Het was super koud en regenachtig daar, een groot verschil met Auckland!
Zaterdagochtend had Matt (mijn hostdad) een verassing voor Katie en mij, we gingen naar een 4D rafting, helicoptervlucht, skydiving en jetboot. Dat was super gaaf, en nu weten we ook wat we graag willen doen! Eigenlijk alles natuurlijk!
Na een publunch samen met Matt en de kinderen gingen we naar een spapool, en daarna terug naar het huisje. Katie en ik gingen weer uit eten, jammiee.
Op zondag (eindelijk geen regen meer) gingen we naar Rotorua. Matt gaf ons een lift naar de Hellsgate (een park met allemaal kokend modder), ook super gaaf om te zien! Ik heb de foto’s erbij gezet!
We werden weer opgehaald en begonnen aan onze rit terug naar huis. Onderweg kregen we te horen dat er brand was geweest in het powerstation, dus geen stroom en warm water meer in Auckland..
In een groot gedeelte van Auckland was het die middag/avond weer allemaal opgelost, maar de plaats waar wij wonen bleef tot dinsdagochtend zonder power. Nouja ondanks alles hebben we ontzettend veel lol gehad, mijn hostmom was veelste blij dat ze nu eindelijk haar rampbox kon uit proberen!

Verder ben ik met Max, Katie en Jasmin een trip naar het zuidereiland aan het plannen! We gaan na de kerst 12 dagen reizen. Ook zijn we veel andere weekenden aan het plannen nu het zomer wordt.
De afgelopen 2 weken was het schoolvakantie voor de kinderen, dat betekend dat mijn hostmom ook vakantie had omdat ze lerares is. Nou wilde ik niet 2 weken lang vakantie nemen (want dat zou betekenen 2 weken zonder geld) en mijn hostmom vond het ook erg lekker om nog even wat werk te kunnen doen, en wat vrije tijd te hebben.
Ik heb vorige week gewerkt op maandag en dinsdag, en deze week woensdag, donderdag en vrijdag. Ik ben in deze dagen met ze naar het Auckland museum geweest, waar de kinderen al vaak zijn geweest en mij dus konden rondleiden. Alles over de Nieuw Zeelandse cultuur.
We zijn naar Motat geweest (dit was een uitje met Dream AuPair) het is een groot park met alles wat te maken heeft met transport en technologie. Erg leuk om te zien! En de kinderen vonden het geweldig.
Verder hebben we wat playdates gehad, naar een indoor playground gegaan, veel verschillende speeltuinen bezocht en naar de minigolf gegaan.
In de dagen dat ik vrij was heb ik wat rondgehangen, naar de sportschool gegaan, de stad in en veel koffie gedronken.

Ik ben een aantal weken terug samen met een andere Nederlandse Au Pair naar een Dutch shop geweest. Een hele winkel vol met Nederlands eten!! We hadden dus behoorlijk wat gekocht. Ook heb ik zelf een rodekool stamppot gemaakt, ‘helaas’ vond niemand uit het gezin het lekker, extra veel voor mij dus! Volgende keer misschien iets proberen dat niet paars is.

Na het weekend beginnen de normale weken weer, en stiekem ben ik daar wel erg blij mee. Weer het vaste ritme.
Met het gezin ben ik nog steeds super blij. De kinderen zijn geweldig en met mijn hostmom heb ik super veel lol. Ik heb dan ook besloten om een heel jaar hier te blijven! Dus zal ik in Juli weer terug komen.

Bedankt voor het lezen allemaal!
Liefs Jessica

  • 10 Oktober 2014 - 12:43

    Eline Voskuil:

    Hee Jessica,
    net even al je verslagen gelezen, wat super!
    echt een reis die je je hele leven niet meer zult vergeten!
    super leuk dat je tot juli blijft, dat betekend dat je het super naar je zin hebt en niets in je verhalen verzonnen is ;)
    geniet ervan en heel veel plezier natuurlijk,
    Eline

  • 13 Oktober 2014 - 22:45

    Mama 2:

    Hey Jessica, wat weer een fantastische beschrijving van je belevenissen en avonturen, je kan echt merken dat je het reuze naar je zin hebt!!! en wat tref je het toch met je mama's hè :)
    Wat leuk dat je nu al weet dat je langer weg wil blijven, dat is zeker een goed teken!!!
    Geniet nog lekker en tot de volgende keer!!! dikke kus:)

  • 15 Oktober 2014 - 10:51

    Eduard:

    Hoi Jessica, alweer zo'n fantastisch verhaal. Ondanks we geregeld met elkaar appen en Skype, blijft het boeiend om te lezen. Ook de foto's zien er geweldig uit, daar zal je mooie herinneringen aan over houden. Ik hoop niet dat je in jullie besluit om nog weer langer te blijven :D, kom dan maar weer eens thuis. Nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10496

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: