Labourweekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Labourweekend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Labourweekend

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heyy, jullie daar ver weg!

Weer even een klein verhaaltje over mijn leven hier. Niet omdat ik iets interessants heb meegemaakt, maar gewoon om jullie weer even op de hoogte te houden.

De laatste weekenden heb ik niet veel aan trips gedaan. We zijn een weekend met ons groepje bij Max blijven slapen, omdat zijn hostfamilie op vakantie was. Dus hadden we eindelijk even een ‘eigen’ huis. Verder zijn we veel de stad in geweest ‘geld besparen’ voor het Zuider eiland. Of even een koffie drinken/ lunchen aan het strand, jaa slecht leven hier.

Afgelopen weekend was het Labourweekend.. Yess lang weekend! Dit is een feestdag, maandag, die veel mensen vrij hebben (al zijn alle winkels en restaurants wel open) en staat bekent om het planten van bloemen, groenten en al het andere wat je in je tuin wil hebben, omdat het na dit weekend niet meer extreem koud wordt. Maargoed.. dat is niet mijn ding dus ik ben zaterdag lekker naar het Takapuna strand geweest met een paar meiden, wat voor mij nog wat te koud was daar (16 graden) maar de andere meiden zaten in bikini en eentje ging zelfs de zee in om even ‘lekker’ te zwemmen. Brr.. Zondag heb ik niet zoveel gedaan omdat ik ontzettend moe was, even een rondje gelopen (2 uur) en een boek gelezen. En op maandag ging ik met een nieuwe Au Pair naar de stad, zij woont ook in Stonefields dus dat is erg gezellig. Lekker Sushi gegeten, koffie gedronken en rondlopen. Op zoek naar een zonnehoed (want die is hier wel echt nodig) en nog veel meer.
Vanaf nu komen er weer meer tripjes aan, dus meer verhalen!! Volgend weekend Rangitoto eiland (een eiland hier vlak bij, ik gok zo’n 30/45 minuutjes met de boot)
dat weekend daarna is het Alex zijn verjaardag, 3 jaar!! En ik ga zaterdag tot zondag naar Wellington.
Dan de 21e t/m de 23e gaan we de Tongariro crossing doen, een wandeling van zo’n 8 uur over een vulkaan en bergen.
En de 28e is Rose jarig (5 jaar!!) en ga ik helpen met het partijtje.
Heel veel dingen om naar uit te kijken dus, en ik heb er ontzettend veel zin in!
En na mijn reis op het zuidereiland komt mijn lieve nichtje hier langs en gaan we 10 dagen samen reizen naar het noorde van New Zealand!! Super trots op Krista die nu aan het Backpacken is in Australië!

Verder had ik zelf door dat ik jullie alleen maar vertel over de dingen die ik doe, maar ik zal eens even dieper erop ingaan. Want Het is natuurlijk super leuk en uniek om dit te doen, laten we dat even voorop stellen. Want buiten dat het geweldig is hier, leef ik ook een heel ander leven dan dat ik deed. 5 dagen lang de zorg voor 2 jonge kinderen, aan de andere kant van de wereld en dus geen een bekende tegenkom. Verder ben ik veel bezig met het kijken waar ik heen wil, wat ik wil doen en het boeken daar van. Mijn leven draait nu totaal niet om school of werk, en dat is ook wel eens lastig als ik iemand uit Nederland spreek, want omdat ik daar gewoon helemaal niet mee bezig ben, vergeet ik er nog wel eens naar te vragen. Bij deze dus sorry daarvoor. Het is niet gemeen bedoeld!
Ook is de relatie met mijn hostparents wel bijzonder. Het zijn echt toppers en ik ben super blij met ze! Want soms zijn het een soort van ouderfiguren (doe je jas aan, vergeet je zonnebrand niet, doe een zonnehoed op etc.) waar ik altijd te eigenwijs voor ben en denk dat het wel zonder kan..
Toch zie ik ze ook weer als vrienden en tegelijk zijn het ook mijn werkgevers.
En natuurlijk, het zeuren, klagen en chagrijnig zijn moet ik ook even een jaartje overslaan.
Maar ik zit ik hier nog prima en ben erg gelukkig hier, dus ik kom voorlopig nog niet terug!

Thanks for reading!

xx

  • 28 Oktober 2014 - 12:28

    Bianca :

    Heyy sistaahhh!!

    Weer eens een leuk verhaaltje om te lezen,
    beter dan het slechte geluid op Skype af en toe haha.
    Alvast veel plezier dit weekend! Maar ik spreek je vast nog op Skype.
    Haha stoppen met chagerijnig zijn staat me wel aan als je weer in Nederland ben

  • 29 Oktober 2014 - 20:33

    Anita:

    Hey Jessica,

    Je hebt weer goed je best gedaan om ons mee te laten genieten
    van jou leventje aan de andere kant van de wereld.
    Je hebt het daar toch maar prima voor elkaar!
    Ik vind het altijd heel leuk om te lezen en zie alweer uit naar je volgende verhaal.
    Spreek je snel weer

    Liefs Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10490

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: