Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Coromandel

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 December 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Heyy, how are you?

Ik heb weer een gezellig weekend achter de rug!
Een andere Au Pair had een berichtje op Facebook geplaatst dat ze graag naar Coromandel toe wilde dit weekend en of er iemand mee wilde.. dus jawel, I would love to!! En nog 3 andere reageerde ook dus zijn we met z’n 5en heen gegaan. Aangezien geen van ons alle een auto in de weekenden heeft, of niet buiten Auckland mag rijden moesten we een auto huren. Dat viel niet mee omdat we best laat waren, het nu een best drukke periode is, je vaak 21+ moet zijn en omdat we natuurlijk de goedkoopste auto wilde..
Uiteindelijk hadden we er een gevonden aan de andere kant van Auckland. Gelukkig heb ik zulke lieve hostparents die mij daar op zaterdagochtend heen brachten. Ik moest hem ophalen omdat ik het had geboekt. Wat ook betekenden dat ik de enige was die mocht rijden.
Coromandel was zo’n 2.5/3 uur rijden. Wij zijn eerst naar New Chum beach geweest, daarvoor moesten we over een rotsen/water pad lopen (op blote voeten, auww) en daarna kwamen we bij het echte strand aan. Super mooi, en heel helder water!
Vervolgens zijn we weer wat meer terug gereden, hebben we wat gegeten en rond 18.00 uur zijn we naar het Hot water beach gegaan. Hmm wat is dat?? Lekker warm water waar je in kan zwemmen? Mooi niet! We moesten er nog wel iets voor doen! Het is letterlijk een hot water beach, er is warm water onder het zand, dus we hadden een schep gehuurd, dan moet je over het strand lopen, en voelen waar het zand wat warmer is. Daar kan je dan gaan graven en een badje voor jezelf maken.
Na een aantal pogingen, waarbij we bij het graven steeds koud water kregen (omdat wij dachten: heyy warm zand! Maar dat kwam omdat iemand anders aan het graven was en daar het warme zand had neergegooid) hebben we er uiteindelijk maar eentje gekaapt haha. Wel heerlijk hoor, lekker in het warme water zitten, soms word het op een plek zelf zo heet dat het pijn doet!
Rond 8 uur gingen we douchen en omkleden, en opzoek naar een camping. We hadden een 3 persoons tent mee, en de andere 2 zouden in de auto slapen. Het probleem was nu dat we best laat waren, nog geen camping geboekt hadden, alle campings in de buurt duur waren en het niet toegestaan is om zomaar je tent ergens neer te zetten. Dus wat moet je dan? Ergens aanbellen en vragen of je in hun tuin mag slapen? Pfft nee..
Of toch wel? Het was eigenlijk de enige optie die nog open stond. Dus.. opzoek naar licht (aangezien het niet vol staat met huizen daar) En gelukkig zijn de mensen hier zo aardig en zei de eerste die we probeerde al gelijk dat het mocht! Dus tent opzetten in het donker met een regenbui, ondertussen kwam de buurman nog even langs om te vragen wat wij allemaal van plan waren. Uh wij gaan bij uw buren in de tuin slapen..
En ik was stiekem wel heel blij dat ik in de auto sliep, aangezien het de hele nacht had geregend.
Helaas bleef het de hele dag volop regenen, en kon ons plan om naar de Cathedral cove te gaan dus niet doorgaan. Dat is DE plaats waar je heen moet als je in Coromandel bent.
We zijn terug gereden naar Auckland, naar het museum geweest, Sushi gegeten en naar huis.

Een super leuk weekend gehad dus! Het is jammer dat het weer er soms voor kan zorgen dat je ergens niet heen kan, maar ik heb nog genoeg tijd om eens terug te gaan!

Thanks for reading!

Cheers xx