Surfing & Pasifika - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Surfing & Pasifika - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Surfing & Pasifika

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Helloo, daar ben ik weer!

Dit weekend begon op zaterdag met surfen, we gingen met z’n 5e naar Muriwai. Het was super warm, dus hebben we eerst even lekker op het strand gelegen.
rond 14.00 uur haalden we de surfboarden op, het is ondertussen echt een grote hobby van me geworden!
Het nadeel van heerlijk weer is dat het super druk is op het strand. Overal mensen aan het zwemmen en natuurlijk een hoop andere surfers. Dus steeds als er een grote golf aankwam sprong ik op m’n board ‘wegwezen!’ dus begon ik met peddelen, en dan zie je opeens dat er een man precies in de lijn staat waar je naartoe zou gaan, dus moet je van het board afspringen (aangezien ik niet iemands been wil breken) ondertussen omdraaien en klaarmaken voor de golf om te springen, wat meestal al te laat is en hij je onder water haalt, surfboard kwijt, die teruggekaatst tegen je aan knalt.
Of, wat ook vaak gebeurd is.. je ziet dat de golf niet breekt, en niet breekt, dus blijft ie heel hoog en dan precies op het moment dat hij bij jou komt breekt ie! Waardoor de stroming heel sterk wordt en je er bijna niet tegenin kan zwemmen (en hij je ook vaak onderwater haalt).
maaar… het moment dat je eenmaal op het board staat is zo’n goed gevoel!

Vandaag ben ik met een aantal Au Pairs naar Pasifika gegaan, dit is een festival waarin ze de cultuur laten zien van een hoop eilanden rond New Zealand: Cook Islands, Tahiti, Kiribati, Tuvalu, Aotearoa, Tokelau, Niue, Tonga, Samoa, Hawaii en Fiji (waar ik in juli heen ga!)
Er was veel eten en een hoop gedans (shows). Ik vond het super leuk om al deze culturen te zien!

Dat was het alweer voor dit weekend!
Sorry, ik ben een slechte blogger aangezien ik nog wel eens weekenden oversla! Ik probeer zo veel mogelijk, maar soms heb ik het te druk!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 10463

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: