South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

South Island

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, South Island

Kia Ora!

WAARSCHUWING: het is een verhaal over 11 dagen, dus bereid je voor op een lang verhaal!

Het zuider eiland, het Échte New Zealand! Wat was dat een top trip!!

Ik vertrok op 31 December met Katie, Max en Jasmin om 5.45 uur om het vliegtuig van 7 uur te halen naar Queenstown. We hadden enorme turbulentie, dus iedereen in het vliegtuig zat: waaaahhh!! Wat ik best grappig vond.
Toen we onze tent op wilde zetten (alle hostels waren uitgeboekt vanwege oud en nieuw) begon het hard te regenen! En gelukkig zijn we allemaal zo cheap dat we de goedkoopste tent wilde, die dus niet waterdicht was.. uiteindelijk een waterdicht plastic doek moeten kopen, die veel duurder was dan onze tent..
Oud en Nieuw in Queenstown kan natuurlijk niet anders zijn dan GEWELDIG! Ik heb erg genoten! Ik ben met Max naar een ijsbar geweest. Alles gemaakt van ijs! Tafels, stoelen (ja je kon er op zitten als je dat wilde), glazen, beelden en zelfs de bar. Daarna gingen we uit.
De volgende dag ging ik Paragliden met Max. Dat was echt super vet! En met ontzettend mooi uitzicht!
de laatste dag in Queenstown hebben we door de stad gelopen, aan het strand gezeten en 1.5 uur gewacht op een burger.. WHAT!? Jaa.. echtwaar..
Het zijn De bekende beste burgers van Nieuw Zeeland, dus die moesten we wel even geproefd hebben natuurlijk! En ze waren lekker! En enorm groot. Het was het wachten waard.

Op 3 januari gingen we met de bus naar Invercargill om 6.50 uur, pfft vroeg!
we waren daar om 9.45 uur. We konden pas om 2 uur inchecken in het hostel, dus eerst even koffie drinken, de supermarkt opzoeken en even een rondje door de stad. Alle winkels waren dicht omdat het weekend was, en het een verlate saaie stad is haha, we moesten hier een tussenstop maken, omdat de bus niet direct naar onze volgende bestemming ging.
we zijn die middag naar het museum gegaan, en lekker in de zon gelegen in een park.
De volgende dag wilde we met mountainbikes naar het strand, maar zagen dat de mountainbike huur al om 3 uur dicht zou gaan. Wat niet een ideale tijd is als je naar het strand gaat. Bussen reden er niet dus moesten we maar een taxi nemen. Het strand was erg mooi!

5 Januari vertrokken we om 9.50 uur naar Dunedin. We besloten dat we daar allemaal even een middagje voor jezelf kon hebben, omdat we anders waarschijnlijk gek van elkaar zouden worden aangezien we toch 24/7 bij elkaar zijn. Het was daar erg mooi met oude gebouwen/kerken. Lekker rondgelopen dus. Die avond hadden we een spooktocht, woeeehhh.. zie je weer eens wat andere dingen dan alleen de buitenkant van een gebouw.
De volgende ochtend gingen Max en ik naar de chocoladefabriek daar. Jamm! Lekker een warme chocomelk gedronken, en een chocoladereep gekocht. Dan zouden we de bustocht wel weer overleven om 14.20 uur.

We kwamen rond 20.00 uur aan in Christchurch. We waren allemaal erg moe, dus even wat eten en slapen.
Op 7 Januari ging ik met een Schotse Backpacker, die ik de avond daarvoor had ontmoet naar de Gondola. Hij had een auto, dus dat was erg makkelijk. Het was een super mooi uitzicht vanaf de berg!
De rest van de middag heb ik wat rond gelopen in de stad. Het was erg bijzonder om te zien omdat veel gebouwen half zijn ingestort door de aardbeving in 2011. Ze zijn nog steeds druk bezig met herbouwen, maar er zijn nog ontzettend veel gebouwen/huizen/kerken ingestort.

Op 8 Januari vertrokken we weer met de bus om 7.00 uur. En kwamen om 9.45 uur aan in Kaikoura. We deden om 13.45 uur de Whale Watch. Helaas waren Katie, Max en Jasmin alle 3 ontzettend zeeziek, samen met de andere helft mensen op de boot.
Het was erg leuk (voor mij) om te zien hoe de ze walvissen opsporen. Ze gaan naar ergens ver in de oceaan, en luisteren dan met een speciaal apparaat waar een walvis naar boven komt (aangezien de zo’n 1000 meter onder water zwemmen). Dan racen ze erheen en hopen dat we hem kunnen zien.
Ik heb één walvis gezien. Na een tijdje zoeken, zonder resultaat besloten ze dat we naar de dolfijnen gingen. Dat was echt heel vet! Er waren super veel dolfijnen, heel dicht bij de boot, en sprongen er omheen!

Op 9 januari 10.20 uur reden we naar onze laatste stop op het zuider eiland. Nelson.
we kwamen rond 3 uur aan. Even inkopen doen voor de volgende dag, gehuurde auto ophalen, eten en slapen.
De volgende dag moesten we er namelijk weer om 7 uur uit om naar het Abel Tasman park te gaan. We deden daar een tour en begonnen met een boottrip, om vervolgens te gaan Kajakken. Waauww wat was dat prachtig daar! Het water was zo helder dat je alles om de grond kon zien liggen. Af en toe was het: hohh pas op voor de rots daar!! Oh wacht.. die ligt 4 meter onder ons.
Na 4 uur kajakken, en 2 uur hiken kon ik eindelijk in het water duiken! Heerlijk! Zo schoon en warm! Echt een paradijs daar!!

En toen zat onze trip er alweer op, en wat heb ik het naar mijn zin gehad! Het is zo mooi allemaal!
Maaar.. het zit er nog niet helemaal op, want morgen komt lieve Krista vanuit Australië, en gaan we samen 2 weken in een auto rondrijden. Can’t wait for it!!

Cheers!

• 11 Januari 2015 - 14:24

Ria:

Hey Jessica,

Wat kan je heerlijk schrijven over je avonturen die je daar beleef. Fantastisch om dat allemaal mee te maken!!! Tot hoelang duurt je vakantie? Nu nog gezellig samen met Krista op stap!!! Heb je onze kaart nog ontvangen? Nog heel veel plezier en geniet ervan samen met Krista!!! Dikke kus van ons uit Nibbik. xxx