Eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jessica

25 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey there!

Mijn eerste dagen aan de andere kant van de wereld zitten er alweer op..
De vlucht hier heen was verschrikkelijk lang en saai. Maar na ongeveer 30 uur in de lucht gezeten te hebben kwam ik woensdagochtend rond 7 uur aan in Nieuw Zeeland.
Matt (de vader van de kinderen) kwam mij ophalen van het vliegveld. Het wachten duurde voor hem wat langer dan verwacht omdat mijn koffer niet kwam opdagen.
Rond 8 uur gingen we naar het huis (zonder koffer).
Tijdens de rit naar het huis toe legde hij me uit hoe de komende weken eruit zouden gaan zien. Dat zou zijn:
Woensdag t/m vrijdag rust voor mij en bijkomen van de vlucht. De kinderen gaan naar de pre-school en de ouders te werk.
zaterdag en zondag laten ze mij de omgeving zien en krijg ik een aantal rijlessen van Matt (vanwege het links rijden)
Maandag blijven de kinderen met mij thuis en gaan de ouders naar het werk
Dinsdag breng ik het meisje naar de pre-school en gaat de jongen weer met mij mee terug naar huis.
Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik oriëntatiedagen. Dit vindt plaats in een hotel in Auckland. Hier ontmoet ik andere Au Pairs en zullen er verschillende activiteiten te doen zijn.

Het gezin waarin ik zit is erg aardig en gastvrij. Ze eten hier in Nieuw Zeeland ongeveer hetzelfde als ik Nederland, alleen heeft het net even een andere smaak. Net als thuis eet ik hier ook gewoon aardappelpuree met doperwten en vlees. Ook hebben ze hier in de ochtend keuze uit brood of cornflakes.
Het verschil is wel dat ze hier geen kaas hebben en geen vlees voor op brood. Ook hebben ze hier geen hagelslag of iets van dat soort.
Het broodbeleg bestaat voornamelijk uit chocoladepasta, pindakaas, honing en jam.

Natuurlijk is het anders hier dan thuis.. alles is nog even zoeken, zelf de lichtknop in mijn kamer (ik had de eerste nacht om half 6 de knop van het alarm te pakken waardoor het hele huis wakker was geworden) oeeps sorry, well it still works .
ook de hele dag Engels praten is wel lastig en vermoeiend, maar dit zal na een aantal weken ook gaan wennen.

Verder heb ik de afgelopen dagen nog niet veel meegemaakt of gedaan, dus heb ik niet heel veel meer te vertellen. Er volgt snel een nieuw verslag als het echte leven als Au Pair is begonnen.

Ik wil jullie graag nog bedanken voor alle lieve berichtjes die ik kreeg! 

xx Jessica

  • 25 Juli 2014 - 09:20

    Miranda Kraakman:

    Hallo Jessica,

    Het klinkt nu allemaal al erg leuk zeg. Geniet er lekker van.
    Groeten Miranda

  • 25 Juli 2014 - 14:26

    Els:

    Hoi Jessica,
    je heb dus al het een en ander meegemaakt koffer zoek, en het alarm getest ( moet ook op zijn tijd toch )
    leuk om je zo te volgen, via de jongens hoorde ik dat je goed was aangekomen , maar dat de reis wel erg lang duurde. we wensen je veel succes, en ga er lekker van genieten.
    Groetjes van ons alle uit Wervershoof en Limburg

  • 26 Juli 2014 - 18:24

    Kees:

    Hoi Jessica, we kwamen vanmiddag je moeder tegen met je broertje, daarna je blog gelezen maar daar stond geen nieuws meer in :-), ik hoop dat je er een mooie tijd hebt en ben verschrikkelijk trots op je dat je deze uitdaging bent aangegaan.
    Groeten, Oom Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10472

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: