Roadtrip @ South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Roadtrip @ South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Roadtrip @ South Island

Blijf op de hoogte en volg Jessica

18 April 2015 | Nieuw Zeeland, South Island

Hiya!

Ik ben weer terug in Auckland. Later dan gepland maar het vliegtuig bracht ons uiteindelijk dan toch terug.

Verder ging het allemaal prima volgens plan! We kwamen aan in Nelson, Deborah haalde Silvia en mij op van het vliegtuig met onze auto. We gingen naar de winkel en haalde alles wat we nodig hadden: pannen, roerlepel, bakjes, bestek, water, avondeten voor zo lang mogelijk en ontbijt (met melkpoeder omdat we echte melk niet koud konden houden).
We zochten een camping op en zette onze tent op, Deborah wilde graag de eerste nacht in de auto omdat ze ziekjes was en dus sliepen Silvia en ik in de tent. Het was ijskoud in de nacht! Ik had een lange sportbroek met daar over een joggingbroek, een T-shirt, een lange mouwen shirt en een fleece vest, een muts en dan nog in mijn warme slaapzak en had het nog steeds ontzettend koud!
Dan begin je vanaf 12 uur de uren af te tellen die je nog moet ‘slapen’. 01:00 uur: oh neee ik dacht dat het al wel 06:00 uur zou zijn!

Toen het eindelijk tijd was om uit bed te gaan hebben we een warme douche genomen, ontbijt gegeten en zijn we vertrokken naar de Pancake rocks. Die waren erg mooi! Allemaal hele platte, lange rotsen die uit het water komen.
Daarna zijn we gelijk verder gereden naar Greymouth om Caitlyn op te halen, en een beetje verder gereden naar een camping. Yess Silvia en ik mochten deze nacht in de auto! Heerlijk warm!
Op deze camping was helemaal niks, dus we konden gelijk nadat we wakker waren vertrekken naar de Franz Josef glacier. Daar liepen we even rond, en konden we de glacier zien. Gelukkig was ik zo goed voorbereidt op het slechte weer *kuch*, geen regen/winterjas mee!
We sliepen die avond in een huisje vlak bij de Fox glacier omdat we dachten dat het te koud zou zijn in de tent. Heerlijk! Een warm en zacht bed!
Helaas moesten we al weer vroeg uit bed omdat Deborah een tour in de Fox glacier had. Wij hadden dat niet omdat het erg duur was. Wij zijn gaan rond lopen en hopen dat de wolken zouden verdwijnen aangezien we amper iets konden zien! We hadden een aantal verschillende rondes gelopen en zijn toen in een café gaan zitten wachtend op Deborah om verder te kunnen rijden.
De volgende stop was de Blue pools, hier reden we de volgende ochtend heen. Het was een lake die heel blauw was! Zo bijzonder om te zien. Het is net als een plaatje dat bewerkt is!
Daarna zijn we naar wanaka gereden en daar weer gezellig in de tent geslapen.
We hebben daar de Iron loop gelopen. Een hoge berg met geweldig uitzicht! Ik zal de foto’s erbij zetten.
Boven op de berg kwamen we er achter dat we een dag te vroeg waren op onze planning. We zouden vanuit daar in een keer naar Te Anau rijden omdat we anders de volgende dag te laat zouden komen op onze tour in Milford Sound. De Milford Sound tour was een dag later maar we zijn toch in een keer naar Te Anau gereden (zo’n 3 uur).

In Te Anau hadden we niks gepland. We zijn dus maar naar een wildlife park gegaan en wat vogels gezien. Daarna hebben we rondgelopen en verder gereden naar een camping dichter bij Milford Sound.
De tour de volgende dag was geweldig! Het was een cruise dat 2 uur duurde en het was zo mooi! Bergen uit het water met watervallen. De wolken maakten het nog meer magisch dan dat het al was!
Die middag reden we terug naar een plaatsje in Queenstown en zochten een goedkope camping op.

De dag erna hebben we door Queenstown gelopen en zijn zo goed als bevroren. Gelukkig hebben ze Fergburgers in Queenstown wat een hoop goed maakt! De burgers zijn mega groot en minimaal een wachttijd van een half uur. Dat was al een stuk beter dan de vorige keer dat ik daar was, met een wachttijd van 2 uur!
We konden geen hostels vinden voor die nacht, en dus hadden we geen keus. We hadden de tent weer nodig. Dit was de meest verschrikkelijke nacht van allemaal! We waren ergens de haringen al kwijtgeraakt en de rits aan de binnenkant was stuk. Het waaide enorm hard dus de tent ging al alle kanten op, we waren bang dat de tent volledig zou breken! Alsof dat ons nog niet wakker had gehouden ging het rond 01:00 uur nog hard regenen ook, alles kwam de tent binnen alsof er geen tent was! We hadden geen keus en moesten daar wel blijven, als we in de auto zouden gaan zitten zou niemand meer kunnen slapen. Ik ben nog nooit zo blij geweest toen het 06:00 uur was!

Toen was het de ‘grote dag’ waarvoor ik zo zenuwachtig was! De Bungyjump!
We hadden de meest perfecte timing! Het was erg bewolkt en regenden hard de hele ochtend, en precies 10 minuten voordat Silvia en ik gingen springen klaarde het volledig op! Op het moment zelf was ik eigenlijk niet zenuwachtig! Waarschijnlijk gewoon te moe voor na 9 nachten amper slapen..
Ik dacht er bijna niet bij na, ze telde 1, 2, 3.. rennen en jump! Ik zou het zo weer doen, Geweldig!

Dit zou onze laatste dag van de trip moeten zijn. Op maandag hadden Silvia onze terugvlucht geboekt.
Caitlyn vloog op zondag al terug en Deborah ging op dinsdag met de bus naar Christchurch en vanuit daaruit vloog ze terug.
Eenmaal op het vliegveld aangekomen bleken alle vluchten geannuleerd te zijn door het slechte weer.. sta je dan, volgende beschikbare vlucht zou op donderdag zijn.. Eerst Sasha maar opgebeld omdat ik eigenlijk vanaf dinsdag weer zou moeten werken, gelukkig was het voor haar geen probleem!
Ons eerste plan was om op het vliegveld te blijven en daar te gaan slapen, maar nadat we erachter kwamen dat zij dicht gingen om 17:00 uur moesten we toch echt iets anders bedenken. We wisten dat we de auto nog voor 1 dag extra hadden betaald, dus hadden we die weer terug gevraagd. Alle hostels waren volgeboekt of over de $100, wat wij niet meer over hadden.
Gelukkig had de hostmom van Silvia een vriendin in Queenstown waar we bij konden slapen! Ideaal!
Die vrouw had het idee dat wij werksters waren.. als we daar wilde slapen moesten we het huis schoon maken waaronder de oven en de hele dag op hun kind passen. Nouja oke dan, veel keus hadden we toch niet. Alles beter dan op straat slapen als het rond het vriespunt ligt. Die vrouw is duidelijk nooit op reis geweest.
De volgende dag gingen we naar een vriendin van haar. Hele aardige en makkelijke mensen!
Voor de laatste nacht hadden we een hostel kunnen vinden voor normale prijs! En toen konden we dan eindelijk terug naar Auckland.
Ik heb erg genoten van de Roadtrip!! De meiden waren erg aardig en makkelijk! in 10 dagen hebben wij een goede band met elkaar gekregen!
Nu heb ik zo goed als alles gezien van Nieuw Zeeland, wat natuurlijk de bedoeling was!

Ondertussen ben ik nog druk bezig met het zoeken van een baan bijpassend bij mijn studie. Ik heb die baan nodig om te starten met mijn studie. Als je een vacature ziet in het Sociaal werk gebied, kun je het alsjeblieft aan mij doorgeven? Alvast bedankt!

Bedankt voor de interesse!
Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 10476

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: