Update: Back to the South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Update: Back to the South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Update: Back to the South Island

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 April 2015 | Nieuw Zeeland, South Island

Hiya!

Ik heb al een tijdje niks meer laten horen dus zal ik jullie weer even op de hoogte stellen.
Waarschijnlijk wisten veel van Jullie nog niet dat ik weer terug naar het Zuider Eiland ging! Sorry, ik ben een slechte blogger en ben het helemaal vergeten er in te zetten!
Het is natuurlijk easter Holiday en ik ben dus gedeeltelijk vrij, tja wat is er dan beter om weer even verder te reizen naar dingen die je de eerste keer niet hebt gezien?
Dus een aantal weken terug een berichtje op Facebook gezet of er meer Au Pairs in deze situatie zaten en mijn eerste gezelschap had ik al heel snel gevonden. We hadden de vliegtickets geboekt, de auto gehuurd en zouden nog even verder zoeken of er meer met ons mee wilde. Een derde gevonden en vrij snel daarna ook een vierde. Auto zit vol dus! Dat is gezelliger en scheelt een hoop geld! Normaal gesproken als je iemand ontmoet hoef je amper te vragen waar ze vandaan komen, het antwoord is 9 van de 10 keer: Germany!
Deze keer is het anders! Multi culti groep! Eentje komt uit Canada, eentje uit Italië en de ander uit Duitsland.
Silvia en ik vliegen naar Nelson, Deborah gaat met de bus naar Christchurch en komt dan naar Nelson, en Caitlyn gaat ook zelf naar Christchurch en komt met een trein naar Greymouth (wij halen haar daar op).
Het plan:
04 April: Nelson
05 April: Nelson  Pancake rocks  Greymouth
06 April:  Franz Josef  Fox glacier
07 April: --Stay here--
08 April: Wanaka lake  Te Anau
09 April: Milford Sound tour  Te Anau
10 April: --Te Anau--
11 April: --No plans yet--
12 April:  Queenstown
13 April: Flight back to Auckland.

Natuurlijk kan je nooit zomaar vertrekken zonder dat er eerst een groot probleem op komt. Twee weken geleden was ik benieuwd wat ik precies had betaald voor de auto (was nergens terug te vinden in de mails) toen ik ze belde zeiden ze dat ik geen boeking bij hun had, hun site had mij, zonder dat ergens te laten zien, doorgelinkt naar een andere site. Hier kreeg ik al een vervelend gevoel van, omdat ik weet dat er maar 2 of 3 autoverhuurders zijn die verhuren vanaf 18 jaar. De rest is allemaal 21+ of 25+. En inderdaad, deze bleek zelfs voor 26+ te zijn. Na heel wat gebel en gemail wisten beide van deze verhuurders niet wat er met mijn geld was gebeurd, geen van beide had het (we hebben het hier over ongeveer $800) dus nog meer gemail en nog meer telefoontjes en toen had iemand het idee dat het bij een andere site was die over alle autoverhuurders gaat. Deze zitten niet in Nieuw Zeeland dus kon ik niet bellen, alleen mailen. In de eerste mail hebben ook hun aangegeven dat zij het niet hadden, daarna hebben ze nog eens goed gekeken en bleken zij het dus toch wel te hebben. Wat een gedoe!
Maar.. toen hadden we dus nog het probleem dat we geen auto hadden! We hebben het nu bij een ander gehuurd die wel duurder was, maar we hebben iniedergeval een auto!

Op het moment dat ik terug kom van het Zuider Eiland heb ik nog maar 10 weken in dit gezin! Wat gaat het toch ontzettend snel! Waarom duurt een jaar niet wat langer!?
Ik wil er nog helemaal niet aan denken dat ik bijna alweer terug moet, maar aan de andere kant weet ik dat ik er aan moet denken en dat ik voor mijzelf al moet gaan beginnen met het af te sluiten, om de klap aan het eind minder te maken.
Ik dacht dat het moeilijk was om naar de andere kant van de wereld te gaan, maar om eerlijk te zijn.. het is 100x moeilijker om terug naar Nederland te komen.
Natuurlijk is het fijn om iedereen weer te zien, weer in mijn eigen familie te zijn, mij niet bezig hoef te houden of het niet raar is als ik op mijn kamer zit, of dat ze nou willen dat ik bij hun zit of niet, of ik iets verkeerd heb gedaan, of ik niet teveel eet, of ik niet te kortaf ben geweest. Want hoe veel ik ook van dit gezin houdt, hier blijf je toch altijd mee bezig omdat je niet in je eigen huis bent (ik ben overigens niet de enige Au Pair die hier last van heeft).
Maar aan de andere kant heb ik in een jaar zulke sterke banden gekregen, met mijn hostparents, vriendinnen en natuurlijk Rose, Alex en Oscar! Hoe kan ik hun nou achterlaten nadat ik een jaar voor ze heb gezorgd en ze een groot deel uit mijn leven zijn geweest.

We zullen allemaal zien hoe het gaan lopen! Voordat ik terug kom in Nederland ga ik eerst nog lekker met Krista naar Fiji! Heerlijk ontspannen en genieten van 11 dagen rust en reizen.

Ik ben op 20 juli terug in Nederland, en begin in september met een nieuwe studie. Sociaal Pedagogische Hulpverlening in de duale vorm (wat betekent 1 dag school, 4 dagen werken). Nooit gedacht dat het zo lastig zou zijn om mijzelf in te schrijven vanaf hier, maar het is gelukt!

Ik ga lekker genieten van mijn laatste maanden hier en zal jullie weer laten weten hoe het Zuider Eiland was!

Cheers!

  • 02 April 2015 - 08:20

    Bianca:

    Super leuk zussie!
    Veel plezier op het Zuidereiland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 10482

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: