Oriëntatiedagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Oriëntatiedagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Oriëntatiedagen

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland


Hoii Lieve lezers,

Even een verhaaltje over de afgelopen week. Ik zal beginnen bij het begin van de week.
Zaterdag liet het gezin mij wat van de omgeving zien, we reden langs het strand, en wauw wat is dat mooi! Daarna even een ijsje halen in Auckland city en weer terug. Verder had Matt vrijdag mijn koffer voor me opgehaald en dus kon ik eindelijk de cadeautjes geven :D
De kinderen waren er super blij mee! Voor Rose had ik Loom bands, en voor Alex een brandweerauto met geluid.
De rest van de dag kon ik dus met ze mee spelen.
Zondag waren we even naar de winkel geweest, en daarna ging ik een stukje rijden met Matt. Dat ging erg goed en ik had niet echt door dat ik aan de linker kant reed. Het enige probleem was dat ik af en toe vergat dat ik nog zo’n anderhalve meter aan mijn rechterkant had ipv. mijn linkerkant, maargoed de auto was heel gebleven. Ook is het lastig dat alles andersom is in die auto dus als ik richting aan wilde geven ging steeds de ruitenwisser om hoog.
Op maandag was mijn eerste echte werkdag. Ik begon om 7.30 toen de ouders weg gingen. We begonnen heel rustig want de kinderen hadden de hele dag vrij.
Na het ontbijten en omkleden gingen we koekjes bakken, de kinderen vonden dat erg leuk om te doen en de koekjes waren lekker.
De rest van de dag bleven we lekker thuis, we gingen bloemen verven en lekker spelen.
Toen Sasha thuis kwam, ging ik nog even een rondje rijden om er zeker van te zijn dat ik het goed kan, ook met kinderen.
Het rijden ging erg goed, ik reed naar de pre-school en wilde weer terug naar huis. Ik maakte gebruik van de TomTom, dus dat moest helemaal goed komen. Ik reed precies zoals de TomTom zei dat ik moest rijden, maar na een tijdje rond rijden en steeds een andere richting op gestuurd worden kwam ik erachter dat de TomTom mij niet thuis zou brengen, hij kende de naam van de straat niet en ik had geen idee welke straat er vlak bij het huis zat. Daarom ging ik zelf op zoek, dat was geen succes aangezien alles hier op elkaar lijkt ondertussen was het ook al donker geworden dus ik belde Sasha op, en die kwam me halen (ik was maar 10 minuten lopen verwijderd van het huis). Maargoed, ik was weer veilig thuis gekomen en de TomTom is nu opnieuw ingesteld.
Dinsdag bracht ik Rose naar de pre-school en nam Alex weer mee naar huis, hij was een beetje ziek dus bleven we weer lekker thuis. Ik haalde Rose om 15.00 uur weer op en rond 16.30 kwam Sasha thuis en zat mijn werk dag er weer op.

Woensdag, donderdag en vrijdag had ik mijn oriëntatiedagen, Matt bracht mij naar het hotel en al snel had ik door dat alle andere Au Pairs uit Duitsland kwamen, dat was jammer omdat ze ook Duits met elkaar gingen praten. Toen we eenmaal zaten vroeg iemand van Dream AuPair (de organisatie) wie er niet uit Duitsland kwam, ik keek om mij heen en zag gelukkig dat nog iemand z’n vinger op stak. Dit meisje komt uit de US, en hier heb ik deze dagen veel mee opgetrokken. Ze woont ook heel dicht bij het huis waar ik woon, dus daar ben ik erg blij mee.
90% van alle Au Pairs die hier werken komt uit Duitsland.
Deze dagen werd ons erg veel verteld over kinderen, de omgeving, ervaringen, rijden aan de andere kant, bank account, wat te doen in vrije tijd en al die dingen. Het eten (vooral breakfast) was erg lekker in het hotel! Ik vond het erg gezellig met de andere Au Pairs (zolang ze geen Duits spraken).
Een aantal Au Pairs hadden erg veel last van heimwee, die waren net dinsdag aangekomen en hadden hun gezin nog niet gezien. Een meisje wilde zo graag naar huis dat ze haar vlucht terug weer had geboekt, ze vliegt maandag terug naar huis.
Donderdagavond waren we met een aantal Au Pairs naar de Skytower gegaan. Het uitzicht hier vandaan is erg mooi!
Vrijdag middag konden we weer naar huis, Matt kwam mij samen met Rose ophalen.
Gister ging ik naar Auckland samen met een andere Nederlandse Au Pair, erg gezellig en het is ook wel eens fijn om gewoon Nederlands te kunnen praten.
Vanmiddag ga ik naar Auckland met een aantal Au Pairs van de oriëntatiedagen!

Zoals jullie lezen heb ik het erg naar mijn zin hier! Ik ben ook ontzettend blij met dit gezin! Ook is het fijn dat ik nu wat meer Au Pairs heb leren kennen.

Liefs Jessica

  • 03 Augustus 2014 - 10:19

    Pap En Mam:

    Heel mooi verslag Jessica, wij weten al dat je het daar erg naar je zin hebt, en dat is voor ons ook goed om te horen. Gelukkig klikt het goed met Matt en Sasha. Nu je koffer ook ongeschonden is geariveerd, kan het avontuur beginnen.
    Xxx Pap en Mam

  • 03 Augustus 2014 - 19:25

    Ed, Mirja Marit En Danny:

    Hè Jessica, goed te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je koffer inmiddels is aangekomen. Wat een verhaal van die TomTom (of zal ik zeggen DomDom), gelukkig ben ik dus niet de enige die in het begin de weg kwijt raakt met dat ding, hahahaha
    Geniet ervan en we kijken uit naar je nieuwe verslag! Groetjes Ed, Mirja, Marit en Danny

  • 05 Augustus 2014 - 12:08

    Els:

    Hoi Jessica,
    mooi verslag om te lezen, en leuk dat je het daar zo naar je zin heb
    en wat een mooie foto s ,ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Tante Els

  • 13 Augustus 2014 - 10:12

    Tilleke Oort:

    Hoi Jessica
    Wat een leuk verslag om te lezen en wat goed dat het je daar bevalt. Heimwee is nlm heel vervelend. Ik blijf je volgen en ben ook heel benieuwd naar je foto's.
    Gr. Tilleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 10498

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: