Christmas in NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Christmas in NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Christmas in NZ

Blijf op de hoogte en volg Jessica

26 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Merry Christmas!

Kerst in Nieuw Zeeland. Zon, zee en strand. Dat is weer eens wat anders!
Hier vieren ze ook maar 1 kerstdag. Ze hebben Christmas day en de dag erna is Boxing day, ook een feestdag, maar het is geen kerst meer. Het is de dag dat alles in de korting gaat, en iedereen hier in Auckland gaat weg naar een vakantieadres. Van nu tot even na oud en nieuw schijnt het heel rustig te zijn in Auckland.

Mijn kerst begon Donderdagochtend om 7.30 uur toen de kinderen door het huis rende en niet konden wachten met het open maken van de cadeautjes. Na 10 minuten hadden we een break voor het ontbijt. Bagels met cream cheese, jamm.
Daarna gingen we weer verder, ik had ook wat cadeautjes voor ze, en zij hadden wat cadeautjes voor mij, erg lief. Ik geloof dat ieder gezin hier iets anders doet. Bij de ene komt alles van Santa, bij de ander komt alles van de ouders, weer een ander komt een deel van Santa en een deel van de ouders, en er zijn vast nog meer variaties. In mijn gezin kwam inderdaad een deel van Santa en een deel van de ouders. Maar het kwam ook wel eens voor dat de ouders zeiden dat het van Santa kwam, en dat de kinderen zeiden: neehoor, dit is van jullie, want deze had ik stiekem in de kast gezien.
haha handig!
Rond 11 uur gingen we naar de Opa en Oma, waar de zus van Matt ook was met haar zoon. Ze begonnen weer met cadeautjes en rond 1 uur s’middags kwamen ze met de lunch.
Oh niet te vergeten, toen ik daar aan kwam vroeg ze of ik iets wilde drinken, jaa water is prima. Nee ze bedoelde wijn of bier. Ohh.. nouja het is tenslotte al 11 uur s’ochtends, dus waarom niet. Schijnt heel normaal te zijn hier.
Als lunch hadden ze aardappelen, doperwten, lam en kip met eend. En als dessert Pavlova (Dé Nieuw Zeelandse taart, erg zoet) cream met fruit, en chocolade taart.
Dat was een erg lekkere kerstlunch! Al keek ik er wel wat op dat iedereen zei dat ze helemaal vol zaten, en niks meer konden eten voor de rest van de dag. Ik had namelijk na een uur al weer trek.
Maar dat was me de eerste dag hier al opgevallen, in Nederland eten we eigenlijk ontzettend veel. Ontbijt, lunch en diner, en dan nog 3 keer een koppie met een grote koek. Het liefst donkerbruin brood, hier hebben ze als brood alleen toastbrood, wat niet vult.

Rond 4 uur waren we weer thuis, en hebben we lekker wat rond gehangen en gesprongen op de nieuwe trampoline, die ik woensdag, toen de kids aan het logeren waren bij opa en oma, samen met Matt en Sasha had opgezet. Santa was s’nachts met zijn Elfen langs gekomen!
S’avonds ging ik met een vriendin naar een straat waar alle huizen versiert waren met lichtjes, Kerstmannen, rendieren en van alles. Super leuk om te zien! En het was ook erg druk!

Om eerlijk te zijn was ik best een beetje zenuwachtig voor kerst, omdat ik helemaal niet wist wat het inhoudt en hoe ze dat allemaal doen hier, maar uiteindelijk viel het natuurlijk hartstikke mee, en de familie was heel aardig!
Ik miste mijn eigen Familie wel, maar volgend jaar is er weer een kerst!

Cheerss

  • 29 December 2014 - 22:37

    Antonette Groen:

    He Jessica,
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Lekker genieten daar! Het is hier maar koud.....
    Je gaat bijna op vakantie hoorde ik van je ouders, je zult vast heel veel zien, fantastisch! Maak maar veel foto's dan kunnen we die volgende zomer ook zien!
    Veel liefs en groetjes Antonette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 10486

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: