Tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Tongariro crossing

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Yess I did it!!
Bijna dacht ik dat de Tongariro crossing niet voor mij was weggelegd, aangezien het voor de 2e keer bijna niet door ging. De auto van degene die zou rijden moest naar de garage, en bleek geen lange afstanden meer te kunnen rijden. Alle auto’s in de buurt waren al verhuurd dus daar zat ik dan weer, gelukkig wist ik het deze keer eerder dan de vorige keer, en ben ik nog druk opzoek gegaan naar andere meiden die dat gingen doen en nog een plaatsje in de auto vrij hadden. Toevallig ging een andere Au Pair (Vanessa) uit Stonefields heen met een vriendin dus kon ik met hun mee. Yess!
We vertrokken op vrijdagavond na het werk. Heidi (vriendin van Vanessa) had een auto die we konden gebruiken.
Het was de eerste keer in een hele lange tijd dat ik niet reedt tijdens een lange rit. De afgelopen keren hebben we vaak auto’s gehuurd en was ik degene die reedt. Aan de ene kant is het wel fijn om een keer lekker te kunnen zitten en Heidi reedt heel goed en veilig! Maar toch rij ik altijd liever zelf. Niet dat ik perfect kan rijden hoor! Maar ik weet precies wat ik doe, hoe hard ik ga, hoe ik de bocht neem, of ik de auto zie die me komt inhalen op een gevaarlijke plek. Als ik achterin zit heb ik geen idee wat er gebeurd! Mijn leven ligt dan wel even in iemand anders zijn handen! Voorderest ben ik totaal geen controlfreak ofzo hoor..

eenmaal in het hostel aangekomen (rond 23.00 uur) zijn we gelijk gaan slapen aangezien de wekker de volgende ochtend om 5.15 uur zou gaan.

Om 8.15 uur begonnen we aan de crossing (ja het duurde even voordat we de shuttle hadden gevonden)
Het is een crossing van 19.4 km over een actieve vulkaan wat 6-8 uur duurt.
Alles was zo mooi! Ik genoot van het uitzicht van elke meter die ik liep! Het omhoog klimmen was zwaar en vermoeiend en het was ook erg warm. Maar uiteindelijk kom je dan bij de prachtige blue lakes uit, en daarna ga je voor het grootste gedeelte naar beneden. Je zou denken dat dat veel makkelijker is! En in het begin is dat het ook, niet vermoeiend en je gaat lekker snel. Totdat je benen pijn gaan doen, en je rug, en armen, en voeten en je steeds meer moeite krijgt met lopen. Nog maar 6 km te gaan!.....5…….4… waar is het eind!?
gelukkig maakte het uitzicht alles goed, en had ik het echt niet willen missen!
We waren om 14.15 uur klaar, en hebben het dus in 6 uur gedaan! Hierna zijn we terug naar huis gereden en ben ik gelijk gaan slapen.

Op zondag probeerde ik uit te slapen, wat niet zo goed ging door de blaren en spierpijn. Ik ben naar een zwembad gegaan en heb lekker in een hot pool gelegen. Dat is echt een groot voordeel! Bij elk zwembad hier zit een hot pool. Heerlijk!
In de avond ben ik samen met een vriendin naar het Chinese Lantern Festival gegaan. Year of the sheep!
Het was ontzettend mooi! Heel veel lantarens, shows, souvenirshops en.. eten.. We hebben wel een aantal keer rond moeten lopen om eindelijk een keuze te kunnen maken, wat een lekker eten allemaal!!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10458

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: