Northland - Reisverslag uit Northland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Northland - Reisverslag uit Northland, Nieuw Zeeland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Northland

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Northland

wonen in een Auto..

‘slapen’ in de auto
eten in de auto
geen koud eten (tenzij je het net uit de supermarkt haalt)
geen warm eten
geen douche
tandenpoetsen? even bij de Mc Donalds naar binnen sneaken.

En dat voor 10 dagen, maar we hebben een fantastische tijd gehad!
Samen met Krista ben ik naar het noorden van Nieuw Zeeland gegaan.
Het slapen in de auto was niet zo comfortabel, we hadden een stationwagen gehuurd en dachten dat die weg lang genoeg zou zijn om in de slapen, maar helaas zo mooi mocht het dan weer niet zijn. We waren allebei te lang en hebben het 1 nacht geprobeerd om samen in de achterbak te liggen. Daarna besloten we dat er eentje in de passagiersstoel ging, en eentje in de achterbak. De stoel was zacht, maar je zat nog half. De achterbak was enorm hard maar je lag wel. Het lag allebei verschrikkelijk!

Als ontbijt hadden we muesli. Elke ochtend even naar de supermarkt en daar yoghurt halen en voor de supermarkt opeten omdat het anders alweer warm zou worden.
voorderest probeerden we veel fruit te eten en het avondeten.. tja.. soms brood, soms fruit, soms chips, soms yoghurt met muesli, soms crackers. Erg gezond dus!

We begonnen onze eerste dag op 14 Januari onderweg naar Whangarei. We hadden een tussenstop gemaakt op Langs beach. Dat was al ontzettend mooi! Daarna door naar de waterval in Whangarei. Daar bleven we slapen, aangezien de parkeerplaats naast een toilet stond. Ideaal dus.
in de ochtend even een duik nemen in het water onder de waterval als douche en door naar Kawakawa. Even een speciale toiletstop. Deze toilet is ontworpen door Friendensreich Hundertwasser, die bekent staat om zijn vele gebruik met kleuren en verschillende vormen.
We hebben nog een tussenstop gehad bij de glowwormen. Dit is een tour in een grot waarin je lichtjes ziet als het helemaal donker is. Dit zijn wormen die licht geven! Erg bijzonder om te zien.
we zijn doorgereden naar Russel en hebben daar aan het strand geslapen.
De volgende ochtend weer even een ‘douche’ in de zee, en ondertussen zagen we vlakbij ons een dolfijn in de zee zwemmen!
Om 9.30 uur gingen we met een cruiseboot naar ‘hole in the rock’ de naam zegt al wat het is, een rots midden in de zee met een gat er in, soms kunnen boten er doorheen zwemmen, maar de stroming was nu te sterk. We zagen onderweg nog wat orka’s en dolfijnen, en hebben ook met dolfijnen gezwommen! Helaas kwamen de dolfijnen niet heel dicht bij.
De cruise duurde 8 uur en daarna zijn we op een autoferry doorgegaan naar Paihia, verder gereden naar Kerikeri en hebben daar geslapen. Verder was daar niet heel veel te doen, dus de volgende ochtend zijn we naar Taupo bay gereden, even lekker zonnen en zwemmen. Gelukkig hebben ze op sommige stranden een douche staan, dus shampoo en douchefris erbij en eindelijk echt douchen.
Na een tijdje zijn we verder gereden naar Kaitaia en zijn daar gebleven voor een nacht.
Toen kwam het moment dat we naar het Noordste puntje van Nieuw Zeeland gingen! Cape Reinga.
Het was ontzettend heet, maar wel erg mooi om te zien. Er komen daar ook 2 zeeën bij elkaar, dus zie je in het midden van de zee allemaal golven alle kanten op gaan. Erg bijzonder! Daarna zijn we terug gereden en hebben we gekeken op 90 mile beach. Het is zo lang dat je daar met de auto op mag rijden. Helaas konden wij dat niet omdat wij onze auto gehuurd hadden en daar niet op mochten rijden. Evengoed natuurlijk wel lekker een duik in het water genomen. We hadden niet verwacht dat de golven zó sterk waren, die schraapte ons over het zand met schelpen weer terug naar het strand, auww!
We zijn verder gereden naar Kaikohe, wat een dorpje is waar niet veel te doen is. Het was alleen voor de overnachting. Om 1 uur s’nachts ging er een ontzettend hard alarm af. Het klonk als een luchtalarm en wij wisten niet wat we moesten doen. Er was ook niemand in de buurt waaraan we het konden vragen. We hadden het even afgewacht en zijn toen maar naar een tankstation gereden om te vragen waarvoor dat was. Nou het bleek het een sirene te zijn zodat vrijwilligers bij de brandweer horen dat ze moeten komen..
De dag daarna weer verder gereden naar Dargaville met een tussenstop op Baylys Beach, lekker afkoelen!
Ondertussen hadden we al 5 nachten amper geslapen en de dagen waren (zoals je ziet) erg druk. We waren beide ontzettend moe. De ouders van Krista gaven ons als cadeautje 2 nachten in een normaal bed. Heerlijk! De eerste hadden we daar dus alvast gedaan. Na een lange nacht slapen (we lagen al om 5 uur s’middags in bed) zijn we naar Piha Beach gereden. Ik was er al eens geweest, maar ik wilde Krista laten zien hoe mooi het is! We zijn daar bij het strand blijven slapen en de volgende dag naar Hamilton gereden. We zijn naar de ‘Hamilton Gardens’ geweest want dat zou erg mooi zijn. Wij vonden het erg tegenvallen omdat de helft van de gardens gesloten was en we dus amper iets gezien hebben.
Op naar Raglan! En daar onze 2e nacht in normaal bed gedaan! Dus weer lekker optijd naar bed. Heerlijk wakker worden in een normaal bed en rustig aan klaarmaken. De rest van de dag zijn we lekker gaan surfen en in de avond uit eten (als cadeau van mijn ouders) thanks!
aangezien we nergens in Raglan in de auto mochten slapen, moesten we weer in een hostel, wat een luxe! De volgende ochtend weer surfen, dus nu overal blauwe plekken en spierpijn maar het was het waard!
Rond 1.30 uur reden we weer terug naar huis. Spullen ontladen, auto schoonmaken (met Rose en Alex als super hulpen!) en de auto weer terug brengen.
Toen zat de reis er alweer op! Zoals jullie zien is het weer rijden, even wat zien en verder rijden! Maar we hebben ontzettend mooie dingen gedaan en heel veel lol gehad! Het is natuurlijk altijd fijn om met familie te zijn, en al helemaal als je beide zo ver van huis weg zit!

Cheerss