Waar het allemaal begon... - Reisverslag uit Wognum, Nederland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu Waar het allemaal begon... - Reisverslag uit Wognum, Nederland van Jessica Boots - WaarBenJij.nu

Waar het allemaal begon...

Blijf op de hoogte en volg Jessica

13 Juli 2014 | Nederland, Wognum

Hallo allemaal!

Nu ik mijn laatste dag bij C&A heb gehad, mijn afscheidsborrel heb gegeven en ik kan beginnen met de dagen af te tellen, zal ik ook beginnen met het schrijven van mijn eerste blog.
Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reis naar nieuw zeeland.

Allereerst zal ik jullie (voor degene die het niet precies weten) uitleggen wat ik de komende 9 maanden ga doen.
Een aantal jaar terug leek het mij al erg leuk om een keer in een ander land als Au Pair aan het werk te gaan, maar had mij hier toen nog niet verder in verdiept.
Toen ik begin dit schooljaar bedacht dat ik in Juni klaar zou zijn met mijn opleiding en er totaal geen werk is te vinden in deze sector, moest ik iets anders bedenken.
Nadat ik een aantal mensen had horen praten over hun avonturen en ervaringen in Nieuw Zeeland, ging ik mij hier verder in verdiepen. Ik heb toen heel wat reisverhalen van Au Pairs in Nieuw Zeeland gelezen en ging zoeken naar een goede organisatie waar ik dit ook zou kunnen doen. Natuurlijk zijn er genoeg organisaties waarbij je via internet in contact kan komen met een gezin, maar dit gaf mij geen veilig gevoel.
Ik kwam op de site van Travel Active terecht en na alles gelezen te hebben, besloot ik dat ik ook als Au Pair naar Nieuw Zeeland wilde gaan.

Natuurlijk kan je niet zomaar naar het buitenland gaan om daar aan het werk te gaan, hier gaat een hoop geregel aan vooraf en veel tijd in zitten.
Eerst een informatiedag bij Travel Active voor extra informatie en voor het stellen van vragen, vervolgens een aanmeldingspakket invullen met hierbij referenties van mensen waar ik heb opgepast, deze heb ik begin januari naar Travel Active toe gestuurd.
In Maart had ik het telefonische interview, deze hoort bij het aanmeldingspakket. Iemand van Travel Active belt dan en stelt een aantal vragen in het Engels.
Ook had ik in deze maand de voorbereidingsworkshop, deze was in Venray. Hier werd nog meer vertelt over het leven van een Au Pair, wat we kunnen verwachten en ze gaven een aantal tips mee. Ik vond dit erg leuk omdat je ook veel verhalen van andere meiden hoort.

Nu kon het zoeken van een gezin beginnen. Dit begon wat moeizaam met een gezin die amper reageerden op mijn mails, en waarmee een Skype afspraak maken niet lukte, deze heb ik na een aantal weken afgewezen.
Hierna kreeg ik een aantal gezinnen om uit te kiezen en ik wist al vrij snel bij welk gezin ik wel zou willen werken. Zij reageerde heel enthousiast op mijn email op te Skypen en wilde zelfs de zelfde avond nog!
Dit is een gezin met 2 kinderen, een jongentje van 2 en een meisje van 4 jaar en ze wonen iets buiten Auckland.
Nadat ik veel met dit gezin had gemaild, en beide besloten dat ik daar als Au Pair aan het werk kan, werd er een contract opgesteld, en een vliegticket geboekt.

Ik vertrek maandag 21 juli om 11.30 uur, en zal na het overstappen in Londen en Melbourne, de 23e om 5.25 uur in Auckland aan komen.

Voor nu heb ik niet zo veel meer te vertellen, maar zodra ik daar ben zal ik jullie snel op de hoogte houden van het leven daar.

Liefs Jessica

  • 13 Juli 2014 - 23:06

    Ingrid:

    Hoi Jessica.

    Geweldig dat je dit gaat doen. Super goede ervaring. Heel veel plezier. Ga er met volle teugen van genieten.
    Ik verheug me al op al je verhalen, anekdotes en avonturen.
    Succes Ingrid (Kiddy World)

  • 13 Juli 2014 - 23:25

    Gerry:

    Geweldig dat je dit gaat doen. Wat een ervaring.
    We gaan je volgen.
    En bijstaan, moed inspreken, met je mee lachen en troosten indien nodi.
    Go for it girl.x

  • 14 Juli 2014 - 21:19

    Christa:

    Aw heb ik je laatste dag gemist! :(
    Wel echt geweldig dat je dit gaat doen! Stoer hoor!
    Je gaat er vast wat mooi van maken. Have fun! X

  • 14 Juli 2014 - 22:39

    Eduard:

    Jessica, echt heel dapper van je dat je naar de andere kant van de wereld gaat. We hopen dat je het erg naar je zin gaat hebben, en dat je droom uitkomt. We zullen je altijd steunen.

    Liefs pap en mam

  • 21 Juli 2014 - 13:52

    Miranda Kraakman:

    Hoi Jessica,

    Heel veel plezier en geluk in Nieuw Zeeland.
    Wat ontzettend gaaf om te doen.

    groetjes Miranda, Aad Joyce en Maureen Kraakman

  • 21 Juli 2014 - 13:52

    Miranda Kraakman:

    Hoi Jessica,

    Heel veel plezier en geluk in Nieuw Zeeland.
    Wat ontzettend gaaf om te doen.

    groetjes Miranda, Aad Joyce en Maureen Kraakman

  • 22 Juli 2014 - 21:51

    Ed & Mirja, Marit En Danny:

    Welkom in het land van de Kiwi's!
    Beetje goeie vluchten gehad?

    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 10456

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: